Kępki żółte są częstą, przeważnie obustronną żółtawą zmianą w formie podskórnych płytek, zlokalizowaną najczęściej w pobliżu kąta przyśrodkowego powieki górnej, dużo rzadziej w obrębie powieki dolnej.

Opcje leczenia kępek żółtych obejmują:

• Peeling TCA.
  • Laser Er:YAG lub CO2.
  • Chirurgiczne wycięcie.

Możliwość całkowitego usunięcia zmiany, najkrótszy czas gojenia oraz najlepszy rezultat estetyczny to czynniki sprawiające, że chirurgiczne wycięcie  jest preferowaną metodą leczenia kępek żółtych.

Przed podjęciem decyzji o operacji plastyki powiek w Klinice Belvedere przeprowadza się konsultację, w trakcie której lekarz gromadzi wywiad medyczny dotyczący m.in. przebytych chorób, przyjmowanych leków, stwierdzonych alergii oraz występowania chorób w rodzinie. Niektóre choroby ogólnosystemowe mogą objawiać się w zakresie powiek.

Każdorazowo prowadzona jest w Klinice Belvedere konsultacja okulistyczna przed zabiegiem - przeprowadza się szczegółowe badanie powiek, mięśni, oczodołów i przyległych struktur oka.

Na czym polega operacja kępek żółtych?

Zabieg odbywa się w znieczuleniu miejscowym. Kępki żółte zlokalizowane w obrębie powiek górnych mogą być usunięte w połączeniu z blefaroplastyką górną. Jeśli występują w rejonie podoczodołowym, to najczęściej obejmują rejon bruzdy powiekowo – policzkowej i plastyka dotyczy tej okolicy.

Po wycięciu zmiana może być zbadana histopatologicznie. Po usunięciu zmiany chirurg zszywa skórę powiek bardzo cienkim szwem w celu zapewnienia dyskretnej lub niewidocznej blizny.
Należy brać pod uwagę możliwość wystąpienia niewielkich zasinień i obrzęków ustępujących w czasie 3-7 dni. Zabieg trwa od 30-60 minut.

Po zabiegu pacjent może udać się do domu. Powrót do pracy możliwy jest następnego dnia o ile nie występuje skłonność do zasinień/ obrzęków – co w określonych sytuacjach może nieco wydłużyć rekonwalescencję.

Przygotowanie do operacji kępek żółtych:

Zabiegu ze wskazań estetycznych nie można wykonywać u kobiet w ciąży ani karmiących piersią.

Metamorfozy