Dolna powieka i jej okolice w procesie starzenia często ulega niekorzystnym estetycznie deformacjom. U osób młodych połączenie policzkowo-powiekowe występuje powyżej brzegu oczodołu, natomiast wraz z wiekiem schodzi poniżej. Ma na to wpływ uwypuklanie i wypadanie tłuszczu oczodołowego („worki pod oczami”) oraz obniżenie i atrofia tkanek miękkich policzka.

Do najczęstszych problemów estetycznych w obrębie powiek dolnych, które mogą zostać rozwiązane przy pomocy plastyki powiek, należą:

• uwypuklenie tłuszczu oczodołowego w obrębie powieki w postaci tzw. przepuklin oczodołowych, które w przypadku powiek dolnych są widoczne w postaci tzw. „worków pod oczami”,
  • widoczna tzw. dolina łez, czyli zagłębienie pomiędzy powieką dolną a policzkiem,
  • zmarszczki skóry powiek i ich uogólniona wiotkość.

Przed podjęciem decyzji o operacji plastyki powiek w Klinice Belvedere przeprowadza się konsultację, w trakcie której lekarz gromadzi wywiad medyczny dotyczący m.in. przebytych chorób, przyjmowanych leków, stwierdzonych alergii oraz występowania chorób w rodzinie. Niektóre choroby ogólnosystemowe mogą objawiać się w zakresie powiek.

Każdorazowo prowadzona jest w Klinice Belvedere konsultacja okulistyczna przed zabiegiem - przeprowadza się szczegółowe badanie powiek, mięśni, oczodołów i przyległych struktur oka.

Na czym polega zabieg?

Plastykę powiek w Klinice Belvedere wykonuje specjalista chirurg plastyczny.

Plastyka powiek dolnych rozpoczyna się nacięciem skóry powieki dolnej poniżej brzegu rzęs, które po operacji jest praktycznie niewidoczne. Operację tą wykonujemy również inną techniką bez cięcia skóry – z dostępu przezspojówkowego.

W kolejnym etapie chirurg odpreparowuje wiotką skórę do dolnego brzegu oczodołu, a jeśli występują wskazania w dalszym etapie nacina przegrodę oczodołową i przemieszcza nadmiar tkanki tłuszczowej, redukując tzw. worki tłuszczowe pod oczami.

Ostatnim etapem tej operacji jest wycięcie nadmiaru wiotkiej skóry powieki dolnej, a następnie plastyczne zeszycie rany. W zależności od rozległości i stopnia złożoności defektu procedura może trwać od 45 minut do 2 godzin.

Efekty plastyki powiek dolnych:

• Odświeżenie, odmłodzenie okolicy oczu.
  • Uwydatnienie konturu oka.
  • Usunięcie worków pod oczami.
  • Poprawa wyglądu doliny łez.

Przygotowanie do plastyki powiek dolnych:

Zabiegu plastyki powiek ze wskazań estetycznych nie można wykonywać u kobiet w ciąży ani karmiących piersią.

Metamorfozy powiek dolnych

Efekty plastyki powiek dolnych tydzień po zabiegu